Iny kraj, iny mrav

Posted by: KAKULIATKO in myblog on Print 

KAKULIATKO
Uz ste sa niekedy citili ako mimozemstan? Nie? Tak skuste toto...

Nedavno som svojmu anglickemu kolegovi vysvetlovala, ako vyzera typicka slovenska (resp. zahoracka) zakalacka (resp. zabijacka).

Podotykam, ze moje rozpravanie bolo dost detailne, aby mal o tejto tradicii zivu predstavu. Nenecham ho predsa prist o tie najvacsie pikantnosti z tohto, pre nas, slovensky narod, tak typickeho "ritualu".

Kedze uz ubehol nejaky ten piatok od poslednej zabijacky, na ktorej som prilozila ruku k dielu, povedala by som, tak + - 12 rokov, snazila som sa rozpamatat na tie stare casy co najlepsie.

Najprv som mu teda vysvetlila, ako sa o prasiatka cely rok starame, vykrmujeme ich vselijakymi "dobrotami", ktore sme im odlozili z nedelneho obedu, stvrtkovej vecere a sobotnajsieho olovrantu...

Ako sa im moj dedko kazdy den prihovaral, ako nas vnucata nosil na rukach a oboznamoval nas so vsetkou tou pracou, ktoru okolo nich ma. Ako im holymi rukami chodil sekat prhlavu a varil im rozne specialitky.

A potom prisla jedna novembrova sobota. Vonku veru uz prituhovalo, tak sa vsetci dospelaci zahrievali !!!od 6. hodiny!!! rannej nejakou tou domacou slivovickou, ci podobnymi "vypalovakmi" (Kolega, ze: "Katarina a ako chuti slivovica?" - donesiem Ti neboj, ta vystre...).

My deti, sme v tom case este lezali pod perinami, zakryte az po usi, aby sme nepoculi a nevideli, ako sa vsetci chlapi na dvore hraju na "divoky zapad".

A tak moj pribeh pokracoval historkami o chytani krvi do hrnca, o tom, ako sa z nej potom varil ovar a co v nom plavalo, o tom ako som usilovne pripravovala nechutne crievka na chutne klobasy a ostatne pochutiny, o tom ako sa vytapala mast, ako sa vsetci oblizovali za usami pri konzumovani bravcoveho jazyka, o tom, ako sa nechutne triasla huspenina, aj o plavajucich nozickach v nej a vsetko som mu to do detailu vykreslila.

Tak som sa rozohnila pri tych svojich spomienkach, ze som nespozorovala ako moj kolega meni farbu, ako na mna vypliesta oci, nechapavo kruti hlavou a pritom dokola hovori: "Katarina, that's so disgusting".

Ja teda bravcove masko uz nejaku chvilku nejem, ale moj kolega, vlastne vsetci kolegovia, sa bezne olizuju za usami pri konzumacii typickych anglickych sausages, ci inych bravcovych a hovadzich produktov.

"Excuse me? Disgusting?" A co si si myslel, ze tie vase klobasy rastu na strome?

Vazne som sa citila ako z Marsu. Teraz neviem, co si kolega o nas, Slovakoch, bude mysliet. Ja si vsak myslim, ze az na tie nechutne crievka, ma cely ten "ritual", pre NAS, slovensky narod, svoje caro...hold, iny kraj, iny mrav.

PS: Este mozte skusit tradiciu o vianocnom kaprovi...

To som tiez raz skoro mala, nieci obed medzi ocami. Hlavne, ked Anglicanka nevedela pochopit, ze sa potom v tej vani kupeme. 

 Ja napriklad zase nechapem, ze tu vsetci chodia v topankach do spalne (a nie len tam)...


Comments (66)add comment

Trabant said:

April 25, 2008
Votes: +1
smilies/cheesy.gif plne suhlasim...boty do roboty a nie do spalne!!!
 
report abuse
vote down
vote up

kinevi said:

April 28, 2008
Votes: +1
Ahojky ... zasmala jsem se a trosku mi to pripomnelo me zazitky s velikonocnimi zvyky a s kaprem to same smilies/smiley.gif ... urcite jsme si tim podobnym vsichni prosli,ze smilies/smiley.gif a rozhodne souhlasim s tim, ze pro nas to to kouzlo rozhodne ma ... tez jsme meli u dedecka vsechny mozne zviratka smilies/smiley.gif
 
report abuse
vote down
vote up

osmera said:

May 20, 2008
Votes: +0
pekne, akorat nevim co znamena slovenske slovo "prhlavu", nemyslela si spise zihlavu ?
 
report abuse
vote down
vote up

sweetHeart121 said:

May 20, 2008
Votes: -1
joooo len tak dalej - len im to ece viac objasnite a zdoraznite ze jaky sme tam SEDLACI
to nestaci ze tej nasej "kultury" je tu uz aj tak dost - ozrati imbecili v autobuse vrieskaju a hulakaju slov.hymnu, policajti 4 krat za noc na c.s. diskoteke, + sto dalsix.
to je ono!
s tou nasou/vasou kulturou chodte do ...
a pre vsetkych sasov co by namietali ze oni tu robia to iste- oni su tu doma, ked sa aj pridu ozrat do c.a s. tak tam neziju a nepracuju, su len na dovolenke
... takze mi polibte . . .sedliaci ! ! !
 
report abuse
vote down
vote up

sweetHeart121 said:

May 20, 2008
Votes: -1
jo a pre tu babu co to pisala - je to fakt TRAPNE !!!!!
 
report abuse
vote down
vote up

PRASAK1 said:

May 29, 2008
Votes: -1
TRAPNE A HLAVNE SLOVACKE,TO JAK KDYZ JE ZABIJACKA JENOM SLOVACKA TRADICE A CO PO TOM CESI,POLACI ATD. TO JENOM PRECE NA SLOVACKU!!!!!!!!
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

May 29, 2008
Votes: +0
nemam nak dojem, ze by autorka byla z moravy..
 
report abuse
vote down
vote up

osmera said:

May 29, 2008
Votes: +0
no nekteri komentatori chteji za kazdou cenu kritizovat a pak nevedi ani co je slovensko a co je slovacko.
A navic ani nepsala ze je to zvyk jedine slovaku, ale ze je to typicky slovensky zvyk a to nevylucuje ze je to zvyk kdekoliv jinde na svete take.
Naopak me potesila ze mluvi o tom co se skutecne doma dela a ne nejake vymejsleni aby vypadala zajimave a zapadacky.
Nenavistne komentare ktere kritizuji aniz by ukazali na nejaky nedostatek clanku, nebo rovnou napsali co zmenit, je lepsi vubec nebrat v uvahu.
 
report abuse
vote down
vote up

sweetHeart121 said:

May 30, 2008
Votes: +0
tosmilies/shocked.gifsmera - ty ked nexes "vypadat zapadnacky" tak si zober vidly ,obuj gumaky a odkracaj na Vychod
ME HEHEHEHEHEHEHEHEHE ! ! !
ps - ja som konkretne poukazal na nedostatky cl. ,tiez pisem co zmenit takze jedine co nebudem brat v uvahu su tvoje buduce komentare
 
report abuse
vote down
vote up

Jendajejedna said:

May 30, 2008
Votes: +1
No to teda nevim. Sedláctví je v každý zemi, protože to k ní nedělitelně patří. A to, že není zrovna v Londýně, je to samý jako není kupříkladu v Praze, nebo Bratislavě. Jen se zajeď podívat na venkov v Anglii, Skotsku nebo Francii a uvidíš. A promiň, ale zabijačka je ještě o něco kulturnější
záležitost, než hromadný jatka, který jsou v jakýkoli zemi. A to, že se lidem dělá blbě, když to slyší je nějaký divný, když to maso potom sami jedí. Takže myslím, že další o čem budu vyprávět svým kolegům v práci bude pořádná i česká zabijačka, aby když tě náhodou potkají si mohli říct:"Aha, to je jeden z těch sedláků."
 
report abuse
vote down
vote up

rre said:

June 01, 2008
Votes: +0
smilies/grin.gif
 
report abuse
vote down
vote up

sweetHeart121 said:

June 02, 2008
Votes: +0
jendajedna co si ty za trubku?!? cital si to po sebe a rozmyslal co si to sem vlastne praskol??neak to nedava zmysel...
ze sedlactvi neni v londyne,blave ... je tu vzdycky ked sa tam ukazes ty a zbytok tvojho kmena
takze klido-pido to vyklop svojim kolegackom, urcite z toho budu mat bohaty kulturny zazitok hlavne z tvojej asi dost chudobnej anglistiny - taky to na sto pro vylepsi nas uz aj tak ubohy image nasich prekrasnych vlasti...
ale jedine tak na tvoj ucet pretoze nie kazdy chce aby druhy vedeli odkial je - napr. JA ! ! !
ale fakt to co si tu hodil na sklo je trapna zlatanina neakyx kecikov - uz sem prosim ta nepis a bezkaj si dokoncit maturitu
HEHEHEHEH EHEHEHEHEHEHHE HEHEHEHHEHEHEH EHEHEHEHEHEHE ! ! !
 
report abuse
vote down
vote up

PRASAK1 said:

June 02, 2008
Votes: +1
Co to tady meles,po tom co si napsal tak si asi kazdeho upozornil jaky si negramot,jeste bych prekousl to o te maturite[kterou asi nemas,podle toho jak se tady vyjadrujes] ale co neprekousnu je ze se stydis za svou VLAST!!!!! Co to o sobe tvrdis ze si z Nemecka nebo co? Takoveho blba jsem jeste nepotkal a to se nekomu vysmivas? Zacni myslet nejdriv sam o sobe a pak se nekomu vysmivej.Jedine co ti reknu,ze jsi ubozak.SWEETBLB ze Slovenska
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 03, 2008
Votes: +2
to sweetheart121:

Ja se nestacim divit... Co to pises za kraviny? Ze se stydis za svoji zemi? Ze jsme vidlaci a negramoti? Je mi z tebe spatne. Udelej jedno- vydrz tady pet let a potom si vyrid obcanstvi a pas UK, aspon se za svoji novou zemi nebudes stydet. Radeji misto toho, ze svoji vlast pomlouvas, bys ji mel reprezentovat a chvalit. Ja ti neco reknu: pulka Angliku ani nevi, kde CR/SR je a druha pulka si stale mysli, ze jsme Ceskoslovensko. Co takhle zacit hovor treba o fotbale, ceske hrace hrajici v Anglii znaji mistni velice dobre- potom si CR/SR budou pamatovat a sami se zacnou vyptavat, kde nase zeme lezi, jakou mame historii, pamatky... Moji znami z prace k nam jedou na dovolenou, chteji poznat historickou Prahu- a to si myslim, ze je uzasne! Cloveka jako jsi ty, ktery umi jen hanit, je mi poparvde lito. Zkus se podivat do historie, kde jsme byli my a kde UK. Treba Karlova Univerzita- 1348- kde byla Anglie? Komensky v 17.stoleti. Kde jsme byli technicky my a kde Anglie pred a mezi valkami? Co se stalo po 2.sv.valce, to bylo pro nasi zemi nestesti a poznamenalo nas to na mnoho let, ale to neni duvod hanit a pomlouvat svoji zemi... Mame toho nabidnout vice nez Anglie!!!

Ohledne urazeni jinych- to ti jde dobre. Cekam na tvuj komentar na muj nazor na tebe... Ohledne poucovani nekoho o dodelani si skoly- myslim si, ze strilis vedle. Nejdrive si dodelej skolu ty, nauc se poradne pravopis, mekke a tvrde Y, slovosled, gramatickou skladbu vet, interpunkci a potom zkus nekoho poucovat. Zatim muzes jedine tak koukat do slabikare a pomalu se to ucit... Ale ty chces byt vlastne Anglican, tak to se ucit nemusis, protoze na to, abys tady (UK) vycnival, ti ty tvoje ubohe znalosti (neznalosti) bohate staci.

Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

rre said:

June 03, 2008
Votes: +1
to mikru:
to ze umis gramatiku, jeste neznamena, ze nemusis psat blaboly
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 03, 2008
Votes: +1
to rre:

Nevim, v cem jsem napsal blabol. Ja si za tim stojim a myslim si, ze to je rozumne a normalni nepomlouvat, ale chvalit, svoji vlast. Ale asi se pletu.

Ohledne tve vety. Nedava smysl! Pouzil jsi dvojity zapor a tim padem jsi me pochvalil. Spravne jsi mel napsat:,,...jeste neznamena, ze MUSIS psat blaboly''. De facto nehledme na fakt, ze pojem veta hlavni a veta vedlejsi, jsou u tebe spanelska (nebo anglicka ?!?) vesnice. Spravne bys mel napsat ,,to, ze umis ...''.

Ale to je od veci. Trochu jsem premyslel a mozna SWEETHEART121 na toto narazel- ze sem prijedou lidi, kteri se skoro neumi ani podepsat, natoz anglicky pozdravit a proto mu je z nich spatne.

to SWEETHEART121:

Oprav moji uvahu.

Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

rre said:

June 03, 2008
Votes: +0
to mikru:
neberu ti, ze jsi asi machr pres cestinu, ale to bude asi tak vsechno...

sorry, ale ten muj vyrok je logicky spravne, overil jsem si to...
dukaz vyrokove logiky:
pokud: S = umis gramatiku = pravda = 1; T = musis psat blaboly = pravda = 1; negace T = nemusis psat blaboly = nepravda = 0
pak plati: S => negace T = nepravda = 0 (nepravda = "neznamena")
z toho vyroku vyplyva, ze pokud umis gramatiku, tak vzdy musis psat blaboly; ale pokud neumis gramatiku, tak bud musis psat blaboly, anebo nemusis psat blaboly

tvoje nesmysly: porovnavani vzdelanosti uk/cesko, porovnavani technicke vyspelosti uk/cesko; nevim, proc by anglicani meli vedet, kde je cesko, kdyz ani cesi napr. nevi, ktere je hlavni mesto moldavie, pokud vubec vi, kde moldavie lezi, (ja vim,ze ty to samozrejme vis)

mel by ses zbavit te svoji ceske zakomplexovanosti, aby sis porad nemusel dokazovat jak jsme dobri

ale jinak jsi naprosto dokonaly a uzasny a az vsichni cesi zjisti, jak jsou dokonali a uzasni, tak to bude raj na zemi...
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 03, 2008
Votes: +1
to rre:

Oprava mojich nesmyslu- porovnani vzdelanosti CR-UK. Kazdy vi, jak jsou Anglicane ,,vzdelani''. Nejde jen o znalosti o CR, ale treba slecna z Nottinghamu mi rekla, ze Derby (30 minut autem) lezi ve Skotsku. Doufam, ze jsi nechtel naznacit, ze Anglicane jsou vzdelanejsi nez my?!?

Ohledne technicke vyspelosti jsem apeloval na situaci pred a mezi valkami. A to jsme byli vyspelejsi nez UK, byli jsme svetova velmoc. Mimochodem, japonska Yamaha vzala vzor pro sportovni motorky kde? Kdo navrhoval skodu favorit? Ze minuly rezim favorita zastavil a nedovolil verze, ktere by nas proslavily, to je skoda.

A ja nejsem zakomplexovany Cech, jen me mrzi, ze lide, kteri by meli svoji zemi reprezentovat, tak na ni nadavaji a delaji ji ostudu. A to jen proto, ze nepapaji chleba za ceske korunky, ale za anglicke pounds. Potom se ale stejne vrati domu a budou rikat, jak je ta Anglie na dve veci, ze nejlepsi to je doma. Staci ochutnat nase nejlepsi pivo a ne tadyty jejich sracky.

Ale s tebou nema cenu komunikovat, protoze ti nejde o konverzaci, ale o to, jak nekoho shodit, pomluvit a dokazat, ze jsi nejlepsi. Takze zaverem: ANO, JSI NEJLEPSI!

Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

rre said:

June 03, 2008
Votes: +0
to mikru:
dik

aha, takze ty podle odpovedi nejake hloupe slecny usuzujes jaci jsou vsichni anglicani
a co si asi anglicani mysli o nas, z vychodu, kteri tady jsme jako levna pracovni sila do tovaren?, proc je v cesku pomer vysokoskolsky vzdelanych lidi v populaci nizsi nez v jinych vyspelych zemich? asi nevis kdy v anglii zalozili nektere anglicke univerzity? proc si jine firmy u nas v cesku staveji tovarny a vyuzivaji nasi levnou pracovni silu (protoze tam jsou sami tupi delnici? samozrejme, ze ne, ale nekomu ze zapadu to tak muze pripadat)? to o te ceske velmoci mezi pres a mezi svetovyma valkama jsi vycetl kde? (mezi valkami jsme byli nejrozvinutejsi demokracie v evrope, a prumyslove jsme byli nejvyspelejsi, ale pouze v ramci byvaleho rakousko-uherska) proc zacala prumyslova revoluce driv anglii nez v cesku, kdyz jsme byli tak vyspeli?

nedivil bych se, pokud bys ten svuj nazor o tom jak jsou cesi dokonali prohlasoval v cesku, ale tady v anglii ti muselo dojit, ze jsme jenom jeden z malych bezvyznamnych statu v evrope, (ktery, ale ma na to, aby neco dokazal)
pokud srovnavas cesko, tak to delej v ramci byvalych postkomunistickych statu

a z historie se budoucnost nebuduje...

Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

rre said:

June 03, 2008
Votes: +0
problem v cesku je ten, ze si cesi udelaji svoje vlastni meritka a podle nich prohlasujou, ze jsme nejlepsi na svete,
problem ale je, ze to svet vubec nezajima,
jo budem nejlepsi, ale az se to o nas bude rikat i ve svete a ne pouze v nejake ceske hospode u piva
 
report abuse
vote down
vote up

sweetHeart121 said:

June 03, 2008
Votes: -1
mikru- ty si ma total nepoxopil,ze jo? to vis ,musis si precitat cely clanok a nie len moj komentar :-)
a k takemu imbecilkovi jako je PRASAK1 sa nebudem vyjadrovat uz vobec.ty xlapec si proste jenom debilek z CECH a presne na takyx ako si ty som narazal v mojom prispevku,kt.jak sa zda skoro nikto z vas trubiek nepoxopil a nebudem to pisat cele znova.
a mikru ty pises ze mame nabidnout vic nez UK
TAK CO TADY JESTE DELAS ?!?
len sa xod hezky nabizet domu:-)
a nepreberaj tu neaku historiu
sr na tom bola vzdycky o nieco horsie ako cr - to je fakt ,a nexcem rozoberat ze preco.... ale porovnavat to z UK-trapny nemiestny patriotizmus
keby to predsa bolo aspon priblizne na stejno tak som tu neni JA ani ty ,ty vole,nie nahodou!?!
v jednom prispevku si to (mikru) uz skoro pochopil ( au! to muselo boliet )
jasne ze narazam na tyx blbeckov co sa nevedia ani podpisat ale to uz sa opakujem.ale sori, nabuduce to napisem proste po lopate aby ta to az tak moc nebolelo:-)
RRE-mas recht!
ja uz som tu totiz dlhsi cas a vidim jak sa to tu cele zmenilo
teraz uz sem xodia vseliake individua, sedliaci, skaxovale existencie, doxodcovia...okrem inyx debilin spomeniem ozratyx kretenov vrieskajucix nase hymny( :-)) ,zasahy policie na cs-party, na otazku v angl.jazyku ti dement ta drzo odpalkuje ze ti nerozumie (v jeho jazyku)-co som v zivote nevidel napr. ani u indov
takze o tomto hovorim, vy troubove ! ! !
toto tu predtym nebolo,tomu verte.
+ ked si taky haklivi na gramatyku, tak to chod ucyt, vole
jo a namiesto urputneho hladania histor.faktov na googly ,mi racej poradne zlibej prdel
ha!
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 03, 2008
Votes: +2
to sweetheart121:

Tak ted jsi me uzemnil. Nemam slov. Jenze v mojem pripade strilis dost vedle: ja nedelam za minimalni mzdu, pracuji v obleku, umim se podepsat- ba dokonce je moje anglictina na dost vysoke urovni. Take me mrzi, ze vidim nasince ozrale delat v ulicich po nocich ostudu. Nebo kdyz prijde clovek s ceskym pasem do banky a kunka tam jako prvnacek a prosi o otevreni uctu, nacoz mu urednice odpovi a on nevi- zmuze se jen na i don't understand a primitivni usmev. Ano, jsou taci mezi nami, ale je zde take mnoho lidi, kteri pracuji na managerskych postech, umi se vyjadrovat, za kazdym slovem nepouzivaji f**k a mluvi plynne anglicky. A me jen mrzi, ze lide jako ty (podle tvych komentaru patris do druhe skupiny) osocuji me za neco, co nedelam.
Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

osmera said:

June 03, 2008
Votes: +0
Mirku stoji ti to za to reagovat na takove ubohe vypady ? Ja te znam i z londyn.sk a tak vim ze jsi normalni. Nema cenu vysvetlovat neco nekomu kdo se vyjadruje jak se vyjadruje.
Nauc se nereagovat na ubozaky, je to jen hazeni hrachu na zed.
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

June 03, 2008
Votes: +0
a nenavrhovali nahodou ten favorit italove??
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 03, 2008
Votes: +1
to toono:

Favorita navrhoval Bertone, navrhoval mimo jine i lamborghini countach. Psal jsem, ze diky minulemu rezimu jsme prisli i o odvaznejsi verze favorita, ktere neprisly do vyroby a ktere by nas proslavily.

to osmera:

Mas pravdu, nestoji to za to.

Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

PRASAK1 said:

June 03, 2008
Votes: +0
PRO SWEETBLBA
blb a sedlak zustane blbem a sedlakem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mikru nechapu ze na ne vubec reagujes.Cech hrdy na svou krasnou Ceskou vlast>>>>>
Blb zustane blbem a nechapu mikru ze se svama vubec komunikuje. Jenom ti reknu,ze kdyz me prirovnavas k tem blbum o kterych tady pises,tak jsem jenom jednou byl na te CS[receno Slovenske] party a tech blbu jsem tam videl docela dost,ale reknu ti,ze Cesi to rozhodne nebyly a za dalsi nas je tady jenom v malem meritku,ne jak vas?????Jelikoz mi na tom nejsme tak spatne jak Slovensko,jinak ja pochazim z Pardubic a kdyz po kazde prijedu domu,tak se nestacim divit jak ta levna pracovni slovenska sila narusta,jelikoz vy jste na prvnim miste u nas jako levna pracovni sila a potom se divime ze v Cechach rostou fabriky na levnou pracovni silu,kd Jinak ja uz docela dlouho ziju v Londyne a co se tyka me anglictiny ,tak ta je na velke urovni a me zamestnani tomu take odpovida.Jenom by me zajimalo cim se tady zivis TY? Kdyz si tady tak chytry sedlak .
 
report abuse
vote down
vote up

rre said:

June 03, 2008
Votes: +0
to mikru:
jeste jsi mi neodpovedel na otazky z meho komentare
tzn., ze souhlasis, ze do tech svych komentaru pouzivas nepresne informace a pises tam blaboly?
 
report abuse
vote down
vote up

nocni said:

June 03, 2008
Votes: +1
jojo, tetno clanek mi pripomel, jak jsem vysvetlovala tradice nasich velikonoc a pan domaci na mne zhrozene ziral a zacal litovat ceske zeny, ze nasi chlapi jsou nelidove:O)))) jinej kraj, jinej mrav. Nicmene, kdyby mi nekdo do detailu vysvetloval, jak se dela klobasa, nebo salam tak je nikdy vice nepozru. A nebo alespon hodne dlouhou dobu ne. Priste and podat vysvetleni zabijackove veselice v pozitivu, jak je fajn, ze se techto veselic muzeme ucastnit a tudiz se muzeme honosit, ze nase prejty, klobasy, tlacenky atd jsou organic:O)))))) btw. mam za to, ze v comntarich pod clankem by se meli objevovat konetare k clanku, nikoliv vzajemne osocovani a povysovani. Burani a sedlaci se vyskytuji i ve velkomestech, tak jako v buranove najdeme vysocose inteligentni a civilizovane lidi. To, ze nekdo neumi, ci snad nechce priznat a stat za svou narodnosti je smutne. Jsem ceska a nikdo mi to nikdy neodpare. Sem tam se za sve krajany stydim, sem tam jsem hrda. A totez mohou rict anglicane o anglicanech a ostatni narodnisti taktez. Vsude ve svete se najdou blbci a chytrolini. Ale co clovek to nazor a meli bychom se navzajem tolerovat. A neda mi to reagovat jeste na jedenu vec. To, ze cesi ci slovaci z pocatku neumi plknout a jdou sami do bankdy a snazi si ucet zaridit sami je docela logicke. Mnoho z nas prijelo bez znalosti jazyka (pocitam se mezi ne) se jej naucit a moc dobre si pamatuji, jak jsem kunkala v bance pred par lety ja. Snaha se ceni. To, ze tu spousta nasicnu dela podradnou praci za minimum je smute, ale ano je tu take mnoho tech, kteri maji praci i zivot na urovni, minimalne stejny jako v Cesku ci na Slovensku. Plkat tady na sklo umi kazdy silak ze? Takze vice usmevu a pochopeni a mene urazek a znechuceni.
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

June 03, 2008
Votes: +0
to prasak1..

no snad abys uz byl pres tu anglictinu alespon nakej profesor, kdyzs uz cesky zapomel.. hlavne ze ses hrdej.. smilies/wink.gif
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

June 03, 2008
Votes: +0
*zapomnel..
 
report abuse
vote down
vote up

Jendajejedna said:

June 03, 2008
Votes: +0
to sweetheart: No já takovouhle zkušenost s CS Party díky bohu nemám a asi bych byl taky naštvanej, kdyby se mi to stalo. Ale nemyslím si, že to má co dělat se zabijačkou. To je prostě národní rituál. Jestli se stydíš za svojí zemi, nikdo ti to nebere, ale asi by bylo blbý po nás chtít aby jsme se styděli taky ne? Je to tvoje zkušenost a Já mám zkušenost dobrou a jsem rád čech a taky mám rád tu malou zemi. (Doufám že nebudeš teď tak hloupý aby jsi se mě zeptal proč teda jsem v UK.) Jo a mimochodem nekuňkal jsem nikdy v bance, bo jsem anglicky uměl dobře už když jsem přijel, ale nemyslím si, že ti kdo kuňkali, by si zasluhovali posměch. Několika z nich jsem pomáhal a hodně si cením jejich snahy a odvahy. Tak nechápu do čeho se tu navážíš. To je ale problém slováků jak jsem si všimnul, ne? Že se stydíte za svou zemi a nadáváte na ní. Možná, že až přestanete, tak se Vám tam bude líp žít.
Jenda
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 04, 2008
Votes: +1
to Prasak1...

Mas pravdu, v Pardubicich jsem byl na vysoke skole- Univerzita Pardubice, fakulta chemicko-technologicka, obor chemie a technicka chemie, bydlel jsem na kolejich v Polabinach, a musim uznat, ze uz za ,,mojich mladych studentskych let'' tam bylo Slovaku, kteri makali za minimalni cesky plat, pozehnane. Takze narazky na nasince od slovenskych kamaradu, kteri pracuji v UK za minimalni mzdu, neni OPRAVDU na miste!

Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

PRASAK1 said:

June 04, 2008
Votes: +0
to Mikru
presne tak a dekuju za podporu. Ja tady take zacinal jak blb a dnes jsem sam na sebe hrdy jak jsem se o sebe dokazal v zacatkach postarat.
to Tonno
to ja se velmi omlouvam,jelikoz tady ziju dlouho a mluvim jenom anglicky,tak se pocase ta ma krasna ceska rec vytrati z me hlavy,ver nejsem na sebe hrdy,ale sam si tu chybu udelal,tak jak se citis ty?

jedine co jeste muzu napsat,tak asi jenom muzu souhlasit s Nocni,ta jedina poslala normalni comment,mi se tady jenom hadame...........
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

June 04, 2008
Votes: +0
pro mne ses stejnej prasak jako sweetheart, navic se navazis se docela samoucelne navazis do slovaku, to kdybych ja vytahl svy historky o cesich z anglie, kdyz uzs napsal ze jedinej bordel na cs party delaj slovaci.. nicmene se mezi vas dva inteligenty nechci pocitat..
 
report abuse
vote down
vote up

barbarellla said:

June 05, 2008
Votes: +1
tyjo, nestacim zirat, co se tady objevuje za commenty. podle jejich obsahu (ne vsech, jen nekterych) se sama divim, ze nekteri uzivatele dokazi pracovat s pocitacem, ale dost toho. jen k prispevku sweetblba> muzes mi, prosim, vysvetlit, co to je: skaxovale existencie, doxodcovia...
pochopila jsem, ze asi neumis napsat ch, v tom pripade ale existencie sú echistencie?????
dekuji za odpoved
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

June 05, 2008
Votes: +0
x je v IPA fotetickou znackou pro sprezku ch.. co vic, na slovenskem internetu velice oblibena nahrazka ch, coz ovsem neplati pro cechy.. no a pohyby sou prej cs a ne jenom cz, takze trosku tolerance bych prosil..
 
report abuse
vote down
vote up

barushka said:

June 05, 2008
Votes: +0
tak uz se, kluci, nehadejte smilies/angry.gif nechcete si radeji trosku zalaskovat smilies/wink.gif
 
report abuse
vote down
vote up

sswweetHeart121 said:

June 06, 2008
Votes: +0
tak takto: na takyx neandrtalcov jak je PRASAK1 nebudem reagovat-xudacik
ani nevie o com je rec ale p.cuje.kedy ti konci priepustka z
mentalhausu,dementinko?
dalej:nebol som na ziadnej cs party-je to pod MOJU uroven,ale kamosi co
tam boli mi hovorili o com to je.
jasne ze kazdy kto je tu tyzden aj cestou tak nevie tak jako po 5
rokox,ale pchat sa sem s nulovou ang.je cisty debilizmus.neni si predca
stale so svojimi, stane sa ti volaco na ulici, v praci a si v ...
a ty JENDAJEJDA- uz som ti naznacil -nepis sem uz viac,nedavas zmusel -
zobud sa,hambim sa akurat za debilinkovcov a uz sa nehovori ani o
zabijacke-ale ked ti tak chuti ,tak zhrabni vidly a sup do toho-to ti
pojde asi nejlip!!!
MIKRU-na to ze mas vysoku ,si dost zmeteny,uz ti to tu pisal aj
RRE.nemiesas si doma neake "povzbudzovaky" ked mas tu chemiu?a ako si to
krasne rozpisal ,tie svoje skoly az som z toho dostal erekciu!
to koho zaujma co si sprtal-nexaj si to pre televizne noviny,vole!
OSMERA - na tvojej fotke som onanoval a po orgazme na presla xut reagovat
na teba.ale aj tak baxa aby si neskoncil ako jeden ocino asi v tvojom
veku ,kt. si naivne myslel ze ked je starsi ,tak ma naviac.presne ako si
pisal-skoncil ako hrach na stene z rozbitou tvarou.
takze sa tu nemiesaj do veci co sa ta netykaju
***
 
report abuse
vote down
vote up

barbarellla said:

June 06, 2008
Votes: +0
to sweetblb: ses smesny xudak! ale dlouho sem se tak nenasmala smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif nevim, ale nejvetsi ostudu svemu narodu delas ty sam, ale clovek jako ty to asi nikdy nepoXopi, tak nic.... to jen pro ostatni, ENJOY smilies/wink.gif
 
report abuse
vote down
vote up

sweetHeart121 said:

June 06, 2008
Votes: +0
dikes barbarela smilies/grin.gif
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 07, 2008
Votes: +0
to sweetheart121:
Nerozepisoval jsem svoje skoly, ale jen jednu skolu. Jedna se o nazev, fakultu a obor. Tak to je totiz vsude na vysoke skole- je nazev skoly, potom fakulta a obor na fakulte, jaky studujes. Ale pitomcovi jako ses ty to stejne dojde maximalne tak v sedesati letech, co jsem napsal, takze to je zbytecne.
Povzbuzovaky si doma nevarim, ale jestli mas zajem, tak ti neco uvarim a udelam ti dobrou cenu za gram.
Moje odpoved o vysoke skole nebyla pro tebe, tak priste na vzkazy, ktere nejsou urceny tobe, prosim nereaguj, protoze se jen ztrapnujes a jeste vice tady ze sebe delas koko.ta.
Televizni noviny moje vzdelani nezajima, ale v businessu jsem jednicka. Mimochodem- co delas za praci ty? Podle vyjadrovani a nazoru si tipnu na driver, picker, packer, loader...
Doufam, ze jsem ti zase mojim komentarem udelal dobre a mas dalsi erekci na tom svojem malem pindourkovi. Asi proto mas tendenci navazet se do normalnich lidi, protoze nemas babu, kterou bys poradne .....
Mirek
 
report abuse
vote down
vote up

fritz said:

June 07, 2008
Votes: +0
sweetheart121 je primitivny zm.rd co sa nevie ani normalne vyjadrovat a preto pisu chujo.viny. Je to ubozak. Ja robim za minimalnu mzdu , pracujem 60 hodin tyzdne , neviem po anglicky - tak som zly? Som tu na dva roky pretoze nechcem vidiet mojho syna studovat v anglickej skole , zaborim money a idem domov - na krasne Slovensko.
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 07, 2008
Votes: +0
to fritz:
Dobre rano,
uprimnost se ceni.
Ohledne skoly mas uplnou pravdu. Chtel jsem dat syna do skoly, tak jsem zasel na council a zhruba za 2 tydny mi prisel dopis. Do prvni preferovane skoly, 5 minut od housu, ho nevzali, vzali ho do druhe preferovane skoly. Prvni den v 9:05 nastoupil, sel do tridy a pani reditelka me provedla skolou. Moje postrehy: neexistuji ve tridach lavice, deti sedi na koberci na zemi a ,,uci se''. Pedagogicka kvalita ucitelu je pochybna, protoze pri vypisovani dotazniku jsem ihned dostal nabidku na spoluucast ve vyuce deti- ja, ktery nemem pedagogicke vzdelani!!! Vyuka probiha tak, ze ucitelka cte detem z knizky a oni se potom bavi o obsahu knihy (mluvim o tride s detmi 5 let jako muj syn). Ocekaval bych anglictinu, matematiku... nic.
Telocvicna na super urovni, takze z kluka nebude asi inteligent, ale sportovec... jako vetsina Anglicanu.
Kuchyne a jidelna OK. Po shlednuti menu, co dostavaji na obed, nemam namitky. Ovoce a zelenina, stejne jako pitny rezim, po cely den k dispozici zdarma.
Pocitacova ucebna me asi nejvice prekvapila- SUPER!!! Problem je v tom, ze pocitace mohou pouzivat deti od 11-ti let. Na otazku, proc az v tomto veku, mi reditelka odpovedela, ze tyto deti maji ,,uz rozum''. No comment.
Ocenuji mimoskolske aktivity, ktere jsou k dispozici. Po skonceni skoly (15:15) muze kluk nastoupit od keramiky, pres fotbalovy tym az po hru na fletnu- super.
Nejvetsi vyhrada je zbytecne drahe obleceni do skoly- uniforma, s logem skoly. Tricko na maleho kluka s logem skoly za 9 liber. Svetrik s logem za 14 liber. Kalhoty cerne dle predpisu skoly 12 liber. Schoolbag 8 liber. Mikina s logem 12 liber. Vse potrebuje dvakrat, kdyby mel ,,nehodu'', ze si vezme ciste. Prvni den jsem nechal v office 110 liber jen za obleceni.
Ohledne obedu a stravy se plati 8 liber na tyden (5dni), coz je dobra cena.
Mirek

 
report abuse
vote down
vote up

rre said:

June 07, 2008
Votes: +0
to mikru:

mel jsem to poteseni, ze jsem si precetl nektere z tvych komentaru na londyn.sk

pokud uzivatel mikru na londyn.sk jsi ty, tak tam pises, ze jsi delal ridice u skodovky (patrne ridic vysokozdvizneho voziku), to si tam jako chemik asi prevazel chemikalie, ne? a v profilu mas jako povolani butcher...

dokonce jsem se tam docetl, ze jsi odmaturoval z anglictiny za jedna, tak to ti gratuluju!!!


jenda
 
report abuse
vote down
vote up

Mikru said:

June 09, 2008
Votes: +0
to rre:
Ano, jsem to ja.
Pracoval jsem jako ridic vysokozdvizneho voziku ve skoda auto. Mel jsem nabidku na praci v laboratori za 18ooo cisteho mesicne nebo ridice flt z