Preco?!

Posted by: XKatka in Untagged  on Print 

XKatka

Najcastejsie otazka, ktoru poslednu dobu dostavame.. Preco idete do Anglicka, co sa vam tu nepaci? Preco sa uz nechcete vratit? Preco ste zanevreli na rodinu a kamaratov a idete prec, budete im chybat... atd. atd...

Jednoducho nam zivot na Slovensku momentalne nevyhovuje. My sme ovela akcnejsi, ako je slovenske prostredie. Mame ovela viac zaujmov, na ktore slovenske pomery nemaju dost moznosti. A mame pocit, ze prave v Anglicku sa nam tieto moznosti ponukaju. A to, ze sa neplanujeme vratit presne s tymto suvisi.. Ake? Uvidite postupne, ako budeme pisat blog uz z Anglicka.

A to ze budeme chybat kamaratom? Tak budeme a oni nam tiez, ale nemozeme predsa riadit svoje zivoty podla nasich kamaratov. My sa mozeme kludne opytat, preco ked vam tak budeme chybat nepridete vy za nami?Preco tu musime kvôli tomu ostat my? A hned kazdy pride na to, ze az tak velmi im chybat nebudeme, aby museli ist za nami tam..

Vsetko su to len reci.

A co sa rodicov tyka, aj ti sa predsa volakedy davnejsie odstahovali od rodicov a osamostatnili sa. Teraz je rad na nas. Nie sme z tych, ktori by si chceli co najdlhsie vychutnavat zivot s rodicmi v dome, o nic sa nestarat, mat kazdy den navarene, kazdy tyzden oprane veci... Toho sme si uz uzili dost. Teraz chceme zit po svojom... :)

Nemyslite si vsak, ze to tam vidime vsetko ruzovo, ako sa vsade hovori, ze nam pecene holuby napadaju do huby same. Vieme, ze budeme musiet zacinat uplne od nuly a bude to tazke, ale my mame aj chut, aj snahu aj odhodlanie tym vsetkym prejst :) V anglicku som uz bola ako au-pair dva roky, mam tam kamaratov, kto robia, takze priblizne viem co ocakavat a na co sa mame pripravit.

A ked sa nam nebude pacit, alebo darit, tak zbalime svoje caky-paky a vratime sa domov. Ta moznost tu vzdy je, aj ked u nas az ako posledne nudzove riesenie.

(ps. Niekedy je tazko zachytit do blogu presne vase myslienky a pocity, tak sa moze stat, ze blog nebude vyznievat presne tak ako bol mysleny..)


Comments (13)add comment

defectus said:

June 26, 2008, 06 : 43
Votes: +0
To jsem moc nepochopil, proc pises v mnoznem cisle? To jako ze mluvis za Slovaky, nebo mluvis za nejaky zajmovy spolek? :-) V pohode, jen to zni, jako bys byla vudce smecky, nazorove platformy, nebo tak neco a na muj vkus je to hrozne povysenecke ...
Jinak s necim souhlasim, s vetsinou nesouhlasim :-)
 
report abuse
vote down
vote up

XKatka said:

June 26, 2008, 08 : 46
Votes: +0
Nie idem s priatelom smilies/smiley.gif
Ak to vyznelo povysenecky nebolo to tak myslene ani to tak nemalo vyzniet. Mozno preto, ze som to pisala trochu pod tlakom - kazdy do nas len huci, ake mame vysnivane to Anglicko, ako si myslime, ze to tam bude lahke a ze sme hlupi, ze tam ideme.. a tento blog vznikol presne po takejto jednej debate, ale vtedy sa najlepsie tvori, clovek to potrebuje zo seba dostat smilies/smiley.gif
thats all, jednoducho to boli v tom momente moje pocity...
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

June 26, 2008, 10 : 08
Votes: +0
ja teda neviem, ale z kontextu je uplne jasne ze sa hovori najpravdepodobnejsie o partnerovi.. tato forma je dost pouzivana aj v ceskom jazyku, ale defectus si chcel asi iba rypnut..
 
report abuse
vote down
vote up

defectus said:

June 26, 2008, 10 : 16
Votes: +0
to toono: nechtel jsem rejpat!!! Proste ten clanek zacina v mnoznem cisle a nikde v tom clanku se nepise, kdo vsechno je danym mnoznym cislem zastoupen. Proste mi to zni jako kdyz se mluvi z televize "dostavame spousty dotazu od nasich divaku ..." - jenze tam clovek vi, kdo jsou to ti, kdo dostavaji dotazy :-)
Samozrejme kdyz ted vim, ze se jedna o ni + pritele, tak mi to dava smysl a zni to normalne, ale nez jsem se to dozvedel, tak jsem netusil, jestli si tak nejak globalne stezuje za skupiny lidi, nebo jestli se jedna o neco konretniho ...
 
report abuse
vote down
vote up

toono said:

June 26, 2008, 10 : 58
Votes: +0
dyt fajn, taky by se dalo rict ze sou mne takove spusoby nejprijemnejsi, ale nak sem si zvyk..
 
report abuse
vote down
vote up

Tereza57 said:

June 26, 2008, 16 : 24
Votes: -1
Defectus má trochu pravdu, si myslím. Článek nemá skoro žádný úvod, bylo by vhodné uvést, o kom se v něm píše :-) Stačilo by "já a můj přítel", to je všechno... Have a nice day.
 
report abuse
vote down
vote up

honzous said:

June 27, 2008, 12 : 16
Votes: +0
To je neco pro me smilies/smiley.gif Puvodne, jsem si myslel, ze to je jen sranda, ale je videt, ze to, co pises, myslis docela vazne.

My sme ovela akcnejsi, ako je slovenske prostredie. Mame ovela viac zaujmov, na ktore slovenske pomery nemaju dost moznosti.

Konkretneji? Tohle me opravdu zajima.

Ten odstavec o kamaradech... To si ani nezaslouzi komentar. Na me to pusobi tak, ze vy o ne nestojite, pricemz oni o vas jo.

Vieme, ze budeme musiet zacinat uplne od nuly

Od nuly nezacnes. Prinasis si zivotni zkusenosti. Uz vis, jak se vyporadat s urcitymi problem a jak predchazet jinym.

Taky jsem v UK, duvody mam zcela jine, akorat me prekvapila ta interpretace z tve strany.
 
report abuse
vote down
vote up

s-shock said:

June 27, 2008, 17 : 37
Votes: +0
Draha Katka,
neda mi nereagovat na tvoj clanok. Viem, ze emocie su emocie, ale tvrdit, ze sa na Slovensko uz nechces vratit je trocha prehnane. Vzdy ma to tak zarazi, ked nieco take pocujem od Poliaka, Brazilcana a pod. Som v Londyne takmer tri roky, ale predstavit si ostat tu zit a vychovavat svoje deti v tomto pre Teba akcnom prostredi si teda neviem predstavit. Zivotna mudrost a ocenenie pravych veci prichadza s vekom a skusenostami. Tak Vam prajem, aby ste si po par rockoch tvrdej prace uvedomili, ze Amerika je na Slovensku

Ostavam s pozdravom smilies/wink.gif
 
report abuse
vote down
vote up

osmera said:

June 30, 2008, 07 : 23
Votes: +0
Me take v tvem clanku prekvapila ta rozhodnost ze tu chces zustat. To opravdu planujes ze v anglii zustanes na cely zivot ? Ja at se zeptam jakehokoliv cecha/slovaka, tak kazdy odpovi ze tu treba jeste par let bude, ale pak se urcite vrati domu (jina vec je ze skoro kazdy prijel jen na rok a uz je tu tri).
Ja bych si z mnoha duvodu nedokazal predstavit zit tu a vychovavat rodinu. To vim ze chci delat doma v cechach.
Jinak s ostatnim celkem souhlasim, clovek se musi osamostatnit, odtrhnout, poznat jak to chodi jinde a nelze se porad ohlizet na rodice a kamarady.
 
report abuse
vote down
vote up

defectus said:

June 30, 2008, 12 : 09
Votes: +0
Moc by me neudivilo, kdybys nakonec do Anglie vubec nejela. Tyhle megalomanske proklamace vetsinou konci tam, kde zacaly - v ustech.
Takove prohlaseni, co pises bych cekal spis od nekoho, kdo je tu par let, ted se podival domu a zjistil, ze se je mu tady lepe ...
 
report abuse
vote down
vote up

kloister said:

July 01, 2008, 18 : 31
Votes: +0
Nevim co proti Katce mate? Od zacatku jsem naprosto chapal, ze mluvi o svem priteli. Zas tak natvdli snad lidi nejste ne? Nebo to je tim, ze jsem tu s mou drahou polovickou taky a tak mi to proto doslo. Taky bych netvrdil, ze se vsichni chteji vratit. Ja treba po tom zas tak netouzim. Navstivit o dovolene to jo, ale vratit se, to si nejak moc predstavit nedokazu. Me se tu libi, ziju si tu celkem spokojeny zivot, rodinu sice zatim neplanuju, na to je jeste nejaky cas, ale spis bych ji chtel vytvorit zazemi tady. V Anglii. Nevim proc, ale proste se mi tu libi vic nez v Cechach. Ale mam radsi trochu vic prostoru kolem sebe. Nebydlim ve meste. Celou svou existenci v Anglii jsem prozil v Country side. Je to nadhera. Zadny soused s cirkuli, motorovkou, silenym psem,....Potrebuju prirodu a tady citim vic nez v Cechach, to je mozna ten duvod. Nemluve o tom jidle, je ho na vyber tolik, ze nevite co driv. Nejlepsiho kamarada jsem potkal az v Anglii. Proste to tak je. Chci tu zustat.
 
report abuse
vote down
vote up

Izabelle said:

July 17, 2008, 18 : 06
Votes: +0
... debata pro a proti Anglii s trochou alkoholu a pak vznika blog pod "tlakem"...
Kdyby tu byla karma, tak zadnou nedostanes. Blog nema hlavu ani patu. Ono se totiz vzdycky pekne povida jake je to tam na konci sveta, kdyz tam nikdo z vas nebyl a az tu budete tak asi po par mesicich napises dalsi blog o tom jaka strasna ta Anglie je (prace, lidi, landlord, byrokracie na uradech...) a zase to bude pravdepodobne pod "tlakem". Ono se ne nadarmo rika 2x mer a jednou rez, v pripade Tveho blogu to plati dvojnasob! Sorry za kritiku, ale jinak to neslo.
Tak i tak preji stastny start na ostrove! smilies/wink.gif
 
report abuse
vote down
vote up

krisz said:

August 13, 2008, 06 : 49
Votes: +0
kasli na kritikov, tak ako ste dopadli? Stale doma alebo v UK?
Drzim palce
 
report abuse
vote down
vote up

Write comment
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
smile
wink
laugh
grin
angry
sad
shocked
cool
tongue
kiss
cry
smaller | bigger

security image
Write the displayed characters


busy